رنگ کردن شلوار جین

از آنجایی که شلوار های جین بسیار با دوام و با استحکام هستند خیلی دیر مشکلی برایشان پیش می آید و خراب می شوند. به همین دلیل پس از مدتی بعد از خریدن لباس جین خیلی ها دنبال روشی برای عوض کردن رنگ آن می افتند که در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را کامل باز کنیم و روش های آن را به شما یاد بدهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آماده سازی لباس جین پیش از رنگ کردن

برای شروع اول باید شلوار و یا لباس مورد نظر را برای مراحل رنگ کردن آماده کنید که آن نیز چند مرحله دارد.
۱_ اول از همه شلوار و یا لباس جین مورد نظر خود را بشویید و آن را خشک نکنید که پیشنهاد می شود آن را در ماشین لباس شویی بشویید.

۲_ اگر پارچه جین شما رنگ خاصی مانند صورتی یا قرمز دارد پیشنهاد می شود که قبل از انجام فرایند عوض کردن رنگ ، رنگ فعلی آن را از بین ببرید که انجام آن به این صورت است :
پارچه را درون یک قابله ضد زنگ بزرگ قرار دهید و داخل قابلمه را پر آب کنید تا جایی که پارچه در آن راحل بتواند جا به جا شود. حالا قابلمه را روی شعله گااز قرار دهید تا وقتی که آب آن جوش بیاید. تا وقتی آب جوش نیامده پارچه را درون قابلمه قرار ندهید.

۳_ برای از بین بردن رنگ آن از رنگ بر های معتبر یا مواد شوینده استفاده کنید.

۴_ و در آخر که مراحل را انجام دادید و رنگ پارچه شما از بین رفت آن را خشک نکنید چون در مراحل بعدی پارچه باید مرطوب باشد.

آماده کردن رنگ برای رنگرزی لباس جین

۱_ قبل از شروع رنگرزی لباس یا پارچه جین خود حتما دور و اطراف اوجاق گاز و کف آشپز خانه را با استفاده از سفره های یک بار مصرف بپوشانید تا از کثیفی آن ها جلوگیری شود.
همچنین در هنگام انجام فرآیند رنگرزی از دستکش استفاده کنید

این مقاله رو از دست نده!>>>
واردات دیسپرس کننده ⚡ (فروش دیسپرس کننده)

۲_ برای این که بدانید چه میزان رنگ احتیاج دارید، باید بدانید که وزن لباس به چه اندازه می باشد. لباس را روی یک ترازو بگذارید و آن را وزن کنید پس از آن با استفاده از راهنمای بسته بندی رنگ، مقدار رنگی را که باید استفاده کنید، را مشخص کنید.

۳_ برای رنگ کردن پارچه جین خود به یک ظرف بزرگ نیاز دارید که تمام سطح پارچه جین را بپوشاند. پس از آماده سازی ظرف آن را پر از آب کنید و روی گاز قرار دهید، البته در بیشتر مواقع وزن شلوار های جین حدود ۵۰۰ گرم می باشد و برای عوض کردن رنگ یک شلوار جین ۵۰۰ گرمی به ۱۱ لیتر آب نیاز دارید.

برای عوض کردن رنگ پارچه خود به یک بطری کامل از رنگ مایع و ۲ بسته رنگ پودر ، احتیاج دارید تا یک رنگ سیاه تیره تهیه کنید البته که به راهنمای رنگ دقت کنید تا درست تعیین کنید چه اندازه نیاز دارید.

شروع کار رنگ کردن لباس جین

برای شروع ظرفی که در بالا تر گفتیم را پر از آب کنید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب رنگ های مورد نظر را با توجه به شرط های تولید کننده به آب جوش اضافه کنید. برای استفاده از رنگ مایع قبل از اضافه آن را خوب در بطری تکان دهید و اگر هم از رنگ پودری استفاده می کنید قبل از اضافه به آب جوش باید آن را جداگانه در یک فنجان آب گرم بریزید و مخلوط کنید.

بعد از ترکیب رنگ ها به آب جوش حتما به آن مقداری نمک اضافه کنید زیرا این باعث می شود جین بهتر رنگ را جذب کند و نتیجه کار بهتر شود.

 

روش رنگ کردن لباس و شلوار جین در خانه

روش تیره کردن رنگ پارچه را به شما گفتیم حالا نوبت به روشن تر کردن آن رسیده برای روشن تر کردن رنگ پارچه خود باید از روش سنگ شویی در منزل استفاده کنید که آن نیز بسیار آسان و راحت می باشد.
گر کلفتی شلوار جین خود شما را اذیت می کند یا حالت های سنگ شور را روی خود ندارد شما می توانید با چند مرحله به راحتی شلوار خود را سنگ شور کنید و آن را به یک شلوار نو تبدیل کنید.
در مرحله اول سطل یا تشتی را آماده کرده و با آب سرد آن را پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید سپس شلوار جین مورد نظر خود را درون آن قرار دهید بطوری که محلول آب و نمک روی شلوار جین را کامل بپوشاند.
به مدت دو روز صبر کنید تا شلوار مورد نظر داخل محلول بماند. بعد از دو روز با استفاده از سنگ پا که با مواد شوینده ترکیب شده محکم روی قسمت های مورد نظر بکشید.
به همین راحتی شلوار شما سنگ شور شد !

این مقاله رو از دست نده!>>>
مرکز فروش شلوار لی در کرج ⭐ (معتبر و ارزان)

البته در مراحل سنگ شویی شلوار خود در خانه که باعث روشن تر شدن رنگ پارچه می شود می توانید از کاغذ سنباده نیز استفاده کنید اما سنگ بهتر است.

ساده ترین روش رنگرزی لباس در خانه

ما در این مقاله قصد داشتیم تا ساده ترین روش رنگرزی لباس در خانه را به شما یاد بدهیم که در بالاتر نیز توضیح دادیم که چگونه می توانید رنگ لباس خود را عوض کنید و رنگ آن را تیره تر یا روشن تر کنید.
نکات مهم برای تثبیت رنگ شلوار جین

نکات مهم برای تثبیت رنگ شلوار جین

برای تثبیت شدن رنگ لباس جین پس از رنگ کردن ، آن را درون مخلوط آب و سه فنجان سرکه قرار دهید.
برای اینکه لباس جینتان دیگر رنگ ندهد ، ۱۵ دقیقه آن را در سرکه بخیسانید.
لباس های جین رنگ شده را پشت و رو نمایید و سپس بشویید.

مقدار رنگ را با توجه به وزن لباس جین تعیین کنید
همانطور که در بالاتر گفتیم برای تعیین مقدار رنگ مورد نظر باید پاچره جین خود را اندازه گیری کنید که در اکثر مواقع وزن شلوار های جین حدود ۵۰۰ گرم می باشد و برای ۵۰۰ گرم ۱ بطری رنگ مایع و ۲ بسته رنگ پودری نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
خدمات سنگشویی تنها به صورت عمده ارائه میشود