روش سنگ شور کردن لباس جین در منزل

در این مقاله قصد داریم تا درباره روش سنگ شور کردن شلوار خود در خانه صحبت کنیم پس در ادامه با ما باشید.
اگر کلفتی شلوار جین خود شما را اذیت می کند یا حالت های سنگ شور را روی خود ندارد شما می توانید با چند مرحله به راحتی شلوار خود را سنگ شور کنید و آن را به یک شلوار نو تبدیل کنید.
در مرحله اول سطل یا تشتی را آماده کرده و با آب سرد آن را پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید سپس شلوار جین مورد نظر خود را درون آن قرار دهید بطوری که محلول آب و نمک روی شلوار جین را کامل بپوشاند.
به مدت دو روز صبر کنید تا شلوار مورد نظر داخل محلول بماند. بعد از دو روز با استفاده از سنگ پا که با مواد شوینده ترکیب شده محکم روی قسمت های مورد نظر بکشید.
به همین راحتی شلوار شما سنگ شور شد !

سنگ شور کردن شلوار جین 

قبل از هر توضیحی نیاز به پاسخ به این سوال می باشد ، سنگ شویی چیست ؟
سنگ شویی فرآیندی است که در آن پارچه جین را نازک می کنند تا قابل استفاده باشد زیرا پارچه جین به خودی خود بسیار پارچه با دوام و ضخیمی می باشد و برای استفاده حتما باید مراحل و فرآیند سنگ شویی را طی کند. این فرایند بسیار آسان بوده و طی چند مرحله انجام می شود. در مرحله اول پارچه جین مورد نظر را به همراه سنگ پا درون لباس شویی های بزرگ و صنعتی قرار می دهند تا به مقدار نیاز و لازم از ضخامت آن کم شود که این نیز بستگی به فصلی که درون آن هستیم دارد. برای مثال : در زمستان پارچه را ضخیم می سازند تا در هنگام استفاده سردمان نشود اما در تابستان آن را نازک می سازند تا دمای بدن بالا نرود.
در مرحله بعدی آن را از ماشین لباس شویی در آورده و روی آن را محکم با استفاده از سنگ پومیس می کشند تا حالات سایه روشن و سنگ شویی روی آن ایجاد شود و در آخر با توجه به سلیقه مشتریان عزیز روی آن یا زاپ می زنند یا آن را همان گونه وارد بازار می کنند.

ترفند ها و نکات مهم سنگشور کردن لباس جین در خانه

چند نکته برای سنگ شور کردن وجود دارد که حتما به آن ها دقت کنید .
پارچه جین بسیار پارچه محکم و ضخیمی می باشد و در اثر ساییدن با سنگ پا مشکلی برای آن پیش نمی آید پس بدون نگرانی محکم سنگ را روی آن بکشید
 برای اینکه انجام سنگ شویی جلوه بهتری داشته باشد و در آخر زیبا تر شود ، روی آن شکاف های سطحی ایجاد کنید و بعد روی آن را با سنگ بکشید.
بعد از انجام مراحل سنگ شور کردن حتما شلوار جین مورد نظر در مجاورت خورشید قرار دهید تا خشک شود. همچنین پس از خشک شدن آن را در لباس شویی با آب سرد بشویید تا ظاهر طبیعی تری پیدا کند و دقیقا شبیهه شلوار های کارخانه ای شود !

اضافه کردن سنگ به شلوار در ماشین لباس شویی

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که در جواب باید بگوییم که بله در فرآیند سنگ شویی که در کارگاه های انجام می شود شلوار جین را سنگ های مختلفی ترکیب می کنند اما شما در خانه به هیچ عنوان این کار را نکنید و طبق مراحل بالا کار را انجام دهید زیرا ممکن است که ماشین لباس شویی شما را خراب بکند.

معایب و مزایای سنگشور کردن لباس جین در منزل

مزایا سنگ شور کردن لباس ، پارچه یا لباس مورد نظر در خانه این است که اگر شما از مدل لباس خسته شده اید یا به هر دلیلی دوست دارید حالات سنگ شویی روی لباس خود ایجاد کنید ، دیگر لازم نیست پولی اضافه برای خرید لباس دیگر بدهید و به راحتی می توانید تا جایی که در توان شما است طرح مورد نظر را روی لباس پیاده سازی کنید.
اما به عنوان معایب سنگ شور کردن لباس در خانه باید گفت حالات سنگ شور روی لباس که در منزل خود ایجاد می کنید کیفیت لباس سنگ شور که در کارگاه ها تولید می شود را ندارد و ممکن است در برخی مواقع حتی شما را کاملا راضی نکند.

سنگ‌ شور کردن پارچه جین در منزل

همانطور که در بالاتر نیز گفتیم اگر لباس ، شلوار و یا پارچه مورد نظر حالات سنگ شور مورد نظر شما را نداشت ، می توانید به راحتی با مراحل سنگ شویی که در بالا گفته شد لباس یا پارچه مورد نظر را سنگ شور کنید که خلاصه مراحل بالا می شود :
سطلی را با ترکیب آب و نمک پر کنید و شلوار را درون آن قرار دهید.
به اندازه ۲ روز لباس و پارچه را در آب نمک قرار دهید و بعد از آن محکم با سنگ روی آن بکشید و جلوی خورشید آن را خشک کنید.

چه قسمت‌ هایی از یک لباس جین باید سنگ‌ شور شود

اگر دوست دارید بهترین جلوه سنگ شویی را روی لباس جین خود داشته باشید حتما فرایند سنگ شویی را در قسمت های وسط شلوار خود انجام دهید و کمتر سراغ گوشه ها و کنار ها بروید. زیرا جلوه اصلی حالات سنگ شویی خود را بیشتر در وسط شلوار نشان می دهد.

کسب درآمد از سنگ شور کردن لباس جین در منزل

امروزه شلوار ها و لباس های جین و متناسب با مد طرفدار های زیادی در کشور های جهان به خصوص کشور خودمان پیدا کرده و تقریبا می توان گفت همه در خانه هایشان یک لباس با جنس پارچه جین دارند.
سنگ شویی در خانه هزینه زیادی ندارد و به راحتی انجام می شود پس شما به راحتی می توانید یک کسب در آمد از این راه داشته باشید.
اگر تمایل به در آمد زایی از طریق سنگ شور کردن دارید می توانید با استفاده از خلاقیت خود طرح و نقش هایی روی پارچه و لباس ایجاد کنید و برای خود کارگاه یا مغازه کوچکی تاسیس کنید و محصولات خود را در آن به فروش برسانید.

سنگ شور خانگی

مرحله اول :  لباس هایی را که می خواهید تغییر دهید در ماشین لباسشویی قرار دهید.

این مقاله رو از دست نده!>>>
جایگزین آب اکسیژنه چیست؟

مرحله دوم : ۲ یا ۳ سنگ پا را به همراه لباس داخل ماشین لباسشویی اضافه کنید. از سنگ‌های پوکه در تکنیک اصلی برای ایجاد ظاهر شسته‌شده با سنگ استفاده می‌شد، زیرا ساینده هستند و مانند کاغذ سنباده روی لباس حرکت می‌کنند و ذرات رنگ را از سطح نخ جدا می‌کنند.

مرحله سوم : پس از اتمام چرخه شستشو، لباس ها و سنگ های پا را از ماشین لباسشویی خارج کنید.

مرحله چهارم : اگر به نتایج دلخواه نرسیده اید این روش را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که در روش سنگ پا زیاده روی نکنید زیرا ممکن است پارچه مواد را از بین ببرید و به راحتی پاره شود.

مرحله پنجم : استفاده از سفید کننده را به عنوان جایگزینی برای سنگ پا در نظر بگیرید. این به عنوان شستشوی اسیدی شناخته می شود که در آن لباس های خشک سفید می شوند و سپس در ماشین لباسشویی قرار می گیرند.

مرحله ششم : از پوکه دانه دانه آغشته به سفید کننده به عنوان جایگزینی برای سفید کننده به تنهایی استفاده کنید.

مرحله هفتم : لباس های سفید شده را در ماشین لباسشویی قرار دهید و با استفاده از پودر صابون تمیز کنید. دانه های پوکه حذف می شوند.

سنگ شور کردن لباس جین با کاتر و کاغذ سنباده

در سنگ شور کردن لباس و پارچه خود در خانه می توانید از ابزار کاتر برای ایجاد مقداری خراش سطحی برای جلوه بهتر نیز استفاده کنید. البته کاغذ سنباده نیز می تواند بسیار در زیبا تر شدن لباس جین کمک کند. شما می توانید بجای سنگ نیز از کاغذ سنباده برای سنگ شور کردن نیز استفاده کنید اما توصیه می شود تا جای ممکن از سنگ پا استفاده کنید.

مراحل انجام سنگ شور کردن با سنگ پا

بعد از تمام شدن مدت ماندن لباس جین مورد نظر در محلول آب و نمک شما باید با استفاده از سنگ پا آغشته به مواد شوینده شلوار یا لباس جین خود را بسایید که باید بسیار محکم انجام شود و نگرانی درباره پاره شدن آن نداشته باشید زیرا پارچه جین بسیار ضخیم می باشد و پارگی پیش نمی آید.

کلام آخر 

شرکت بزرگ کیمیا نساجین از بزرگترین مراکز سنگ شویی شلوار و لباس های جین در کشور می باشد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد شرکت یا مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
خدمات سنگشویی تنها به صورت عمده ارائه میشود