روش صحیح شستن شلوار جین

امروزه پوشیدن شلوار جین در میان جوانان محبوبیت زیادی دارد. به طوری که جوانان از این شلوار ها در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می کنند. این شلوار ها با توجه به جنس آن نیازمند روش های شست و شوی صحیحی است که بتوان باعث افزایش عمر آن شد. با انجام این روش ها ضمن افزایش عمر شلوار، شکل و رنگ آن ها هم تقریبا ثابت می ماند. به همین دلیل در این مقاله کوشش کرده ایم روش های صحیح شستن شلوار جین را برای خوانندگان گرامی مورد بررسی قرار دهیم.

شست و شوی جداگانه یا به همراه لباس های همرنگ

توصیه می شود شلوار جین را به صورت جداگانه شست و شو دهید یا با لباس هایی که رنگ آن ها با رنگ شلوار جین همخوانی دارد و رنگ نمی دهند بشویید، تا از رنگ دادن و تغییر رنگ شلوار جین جلوگیری شود.

شست و شوی با آب سرد

به هیچ وجه نباید از آب داغ یا جوش برای شسشتن شلوار جین استفاده کنید. و توصیه می شود از آب ولرم یا سرد برای این کار استفاده کنید. استفاده از آب جوش یکی از عللی است که باعث از دست دادن رنگ پس از شستن شلوار جین می شود که ممکن است کمی هم کم رنگ شود و حالت اولیه خود را از دست بدهد. آب جوش و داغ به لباس ها و به خصوص شلوار جین آسیب زیادی می رساند.

پشت و رو کردن شلوار

برای این که رنگ شوار جین کم تر در حین شستشو از دست برود و دچار ساییدگی کم تری شود، بهتر است شلوار را برعکس و به صورت پشت و رو کنید و سپس داخل لباس شویی بیندازید. با انجام این کار ساییدگی روی شلوار دیگر وجود ندارد و باعث افزایش عمر مفید شلوار جین می شود.

این مقاله رو از دست نده!>>>
طریقه استفاده از پرمنگنات

بستن زیپ و دکمه ها

یکی از روش های حفظ حالت شلوار جین، بستن دکمه ها و زیپ آن به هنگام شست شوی در لباس شویی است. علاوه بر این فایده، بستن دکمه ها و زیپ می تواند از وارد شدن صدمه به زیپ و دکمه ها و گیر کردن شلوار در دیگر لباس ها جلوگیری کند.

 

 

استفاده از شوینده های ساده

اکیدا توصیه می کنیم که از شوینده های قوی برای شستشوی شلوار جین استفاده نکنید. زیرا این شوینده ها خاصیت پاک کنندگی قوی دارند و باعث آسیب به بافت های شلوار جین می شود. بهتر است از شوینده های معمولی و ساده که در بازار به فراوانی وجود داشته و قیمت مناسبی هم دارند استفاده کنید. در برخی از موارد هم دیده می شود که برای شستن این شلوار ها از صابون استفاده می شود که این کار هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

استفاده از سرکه

یکی از موادی که می تواند باعث حفظ رنگ و ثابت نگه داشتن آن در تمام لباس ها و به خصوص شلوار جین شود، سرکه است. از این رو بهتر است پیش از شستن شلوار های جین، مقداری سرکه سفید به آب اضافه کنید که هم می تواند باعث افزایش خاصیت پاک کنندگی مواد شوینده شده و هم از رنگ پس دادن آن در حین شسشتو جلوگیری کند.

استفاده نکردن از خشک کن و پهن کردن شلوار ها به دور از آفتاب

تا جای ممکن بهتر است برای خشک کردن شلوار های جین از خشک کن استفاده نکنید. زیرا این کار می تواند باعث بروز چین و چروک در شلوار شود که حتی در اثر تکرار این کار زبری و رنگ شلوار هم از دست می رود. بهتر است برای خشک کردن شلوار جین آن ها را همان طور که پشت و رو است در مکانی که هوای آزاد دارد پهن کنید و هرگز جلوی نور مستقیم خورشید پهن نکنید و بگذارید گردش هوا آن ها را خشک کند.

 

 

قرار دادن تنظیمات لباسشویی در ملایم ترین حالت

بهتر است وقتی شلوار جین را داخل لباسشویی انداختید تنظیمات آن را در ملایم ترین حالت قرار دهید. به این صورت که دور ماشین لباسشویی باید روی ملایم تنظیم شده و دمای آب هم در کم ترین میزان خود قرار داده شود. پس از آن اندکی از مواد شوینده ساده و معمولی داخل لباسشویی ریخته و سپس آن را روشن کنید.

این مقاله رو از دست نده!>>>
7 عوارض اسید استیک ⚠ اسید استیک چقدر خطرناک است؟

توجه کردن به برچسب روی شلوار جین

توصیه می شود برای نخستین بار که می خواهید شلوار جین را داخل لباسشویی بیندازید، برچسب روی آن را بخوانید. در این برچسب چنانچه نکته درباره شسستن آن وجود داشته باشد می تواند مفید باشد. معمولا در برچسب این شلوار ها نحوه شستشوی آن ها ذکر شده است که با انجام آن می توانید به بهترین نحو شلوار جین خود را شستشو دهید.

 

شست و شوی با دست

از جمله روش هایی که می تواند باعث حفظ رنگ شلوار جین و کاهش سایش آن در لباسشویی شود، شستن آن با دست است. پس اگر قصد دارید شلوار جین را با دست بشویید وان حمام را پر از آب ولرم کنید. سپس مایع شویند ساده یا ملایمی را به آن بیفزایید. پس از آن شلوار جین را داخل آب بیندازید و بگذارید تا ده دقیقه خیس بخورد. پس از آن شلوار جین را به مدت چند دقیقه با دست ها به آرامی ماساژ داده و پس از آن هم آبکشی کنید.

شست و شوی شلوار جین در بازه های زمانی معین

شستشوی مداوم و زود به زود شلوار جین، باعث از دست رفتن رنگ، سایش بیش از حد و نهایتا فرسودگی و پارگی آن می شود. از این رو بهتر است شلوار جین را هر دو تا سه ماه یک بار شستشو دهید. اما اگر شلوار جین کم تر کثیف می شود بهتر است هر شش ماه یک بار آن را بشویید. اما شستشوی شلوار جین کم تر از  هر دو ماه اصلا توصیه نمی شود.

 

جمع بندی

در این مقاله کوشش کردیم تا روش های صحیح شستن شلوار جین را مورد بررسی قرار دهیم. از آن جایی که شلوار های جین نسبت به دیگر شلوار ها از جمله شلوار های پارچه ای، قیمت بالاتری دارند شستشوی صحیح آن ها به منظور افزایش عمر و کاهش رنگ دادن مساله ای ضروری است. انجام نکات و روش های گفته شده کاری ساده است اما همین کار های ساده می تواند باعث افزایش طور عمر شلوار جین تا مدت زمان زیادی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
خدمات سنگشویی تنها به صورت عمده ارائه میشود