تفاوت آب ژاول با وایتکس چیست؟

آب ژاول و وایتکس، دو ترکیبی هستند که نام آنها را زیاد می‌شنویم. ما برای آنکه بتوانیم از این ترکیبات به صورت بهینه استفاده کنیم، چاره‌ای جز شناخت تفاوت آب ژاول با وایتکس نداریم. اگر می خواهید بدانید که این دو ماده چه تفاوت‌هایی با هم دارند، در ادامه با ما همراه باشید.

آب ژاول چیست؟ این ماده را کامل بشناسید

وقتی می‌خواهیم در مورد تفاوت‌های دو ماده حرف بزنیم، بهترین راهکار معرفی هر یک از آنها به تنهایی است. آب ژاول که به آن هیپوکلریت سدیم نیز می‌گویند، یک مایع زرد رنگ است و مشخصات زیر را دارد:

  • آب ژاول یک مایع زرد رنگ است.
  • از این ماده برای گندزدایی و سفیدکنندگی استفاده می‌کنند.
  • وایتکس، مایع سفیدکننده و کلر مایع از دیگر نام‌های این ماده است.
  • در تصفیه آب از آب ژاول استفاده می‌کنند.
  • بسیار خورنده است و برای پوست اصلا مناسب نیست. آب اکسیژنه برای زخم، گزینه مناسب‌تری جهت ضدعفونی به شمار می‌رود.
  • اگر آب ژاول را با دیگر ترکیبات شیمیایی مخلوط کنید، گازی سمی به نام کلراین تولید می‌شود؛ این گاز، بسیار خطرناک است.
  • ماده‌ای که از مخلوط کردن آب ژاول و متانول به دست می‌آید، قابلیت انفجار دارد.
  • استفاده از آن در محیط‌های بسته باعث خفگی و حتی مرگ می‌شود.
  • این ماده را به صورت NaOCl می‌نویسند.
این محصول در رابطه با مقاله‌ای که شما میخوانید بیار کاربردی است : 

آیا می‌دانستید، این صنایع به وفور از آب ژاول استفاده می‌کنند؟

همان‌طوری که گفتیم، یکی از مهم‌ترین خواصی که آب ژاول دارد، گندزدا بودن آن است. همین خاصیت سبب شده که آب ژاول به یک ماده کاربردی در صنایع متفاوت تبدیل شود. برخی از کاربردهای جالب توجه این ماده به شرح زیر است:

این مقاله رو از دست نده!>>>
سنگشویی در بوشهر

۱- با آب ژاول، تمیزی به شکل دیگری معنا می‌شود

یکی از مهم‌ترین خواصی که آب ژاول دارد، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن است. در بیان تفاوت آب ژاول با وایتکس، باید بدانید که این ماده از قدرت بسیار بالایی برای ضدعفونی کردن سطوح متفاوت و از بین بردن برخی قارچ‌ها و باکتری‌ها برخوردار است. به همین دلیل است که حضور پررنگ و بسیار مهم این ماده در صنایعی مانند صنایع تصفیه آب و پساب‌های صنعتی به چشم می‌خورد.

با توجه به این که این ماده، خورندگی بالایی دارد، در هنگام استفاده از آن باید با احتیاط بیشتری عمل کرد. اگر در زمان استفاده از آب ژاول مقداری از آن روی دستتان ریخت، هر چه سریع‌تر برای تمیز کردن پوست دستتان اقدام کنید.

۲- با وجود وایتکس، استشمام بوی بد به خاطره‌ها می‌پیوندد

هر جایی که وایتکس حضور دارد، نباید انتظار داشت که بوی بدی در آنجا بپیچد. در تصفیه آب که ممکن است آب در اثر یکجا ماندن بوی بدی به خود گرفته باشد، وایتکس وارد عمل شده و تمام بوها را از بین خواهد برد. شناخت تفاوت آب ژاول با وایتکس، باعث می‌شود به شکل بهینه‌تری از این ماده استفاده کنید.

۳- بی نهایت سفید، فقط با وایتکس

برای آنکه وایتکس به یک ماده محبوب نزد خانم‌های ایرانی تبدیل شود، نیاز به تلاش خاص و پیچیده‌ای نبوده است. این ماده به راحتی تمام لکه‌ها را از بین می‌برد و همین موضوع باعث شده است که خانم‌ها همیشه این ماده را در خانه داشته باشند. در حال حاضر هیچ ماده‌ای نتوانسته روی دست وایتکس بلند شود و برای از بین بردن لکه‌ها کمک کند. کاشی، سرامیک و پارچه اجسامی هستند که در صورت رنگ‌پذیری، به راحتی با این ماده تمیز می‌شوند.

۴- صنعت نیز از وجود آب ژاول بهره‌های زیادی می‌برد

در ادامه صحبت در خصوص تفاوت آب ژاول با وایتکس، لازم می‌دانیم در مورد کاربردهای آب ژاول در صنعت نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. این ماده یک سم‌زدای قوی است. سم‌زدایی، وایتکس را به یک ماده کاربردی در صنایعی تبدیل کرده که نیاز است در فرایند تولید یک محصول، از این خاصیت بهره برده شود. برای مثال، سم‌زدایی از حمام‌های سیانور یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده در صنعت است.

آب ژاول، یک ماده رنگ‌بر نیز هست. به همین دلیل در حوزه‌های متفاوت مانند تولید کاغذ، تولید دارو و حتی تولید رنگ و آهک نیز از وایتکس استفاده می‌شود. با توجه به نکاتی که بیان کردیم، الان متوجه کاربردی بودن این ماده شده‌اید.

این مقاله رو از دست نده!>>>
سنگ شویی

تفاوت آب ژاول با وایتکس در چیست؟ آیا باید تفاوتی بین این دو ماده قرار داد؟

حال که در مورد آب ژاول و وایتکس حرف زدیم، لازم است به بیان تفاوت آب ژاول با وایتکس نیز بپردازیم و تکلیف این مساله را روشن کنیم که بالاخره، آیا می‌توان به آب ژاول، وایتکس گفت؟ آیا آب ژاول همان وایتکس معروف خودمان است؟ چه تفاوت‌هایی بینشان وجود دارد؟

برای کسانی که در مورد این دو ماده اطلاعات کافی ندارند، ممکن است این ابهام و سوال پیش آید که آیا بین آب ژاول و وایتکس تفاوت وجود دارد یا نه. باید بگوییم، خیر؛ بین این دو ماده هیچ تفاوتی نیست و در واقع آب ژاول همان وایتکس، یا وایتکس همان آب ژاول است. درست است که این اسامی این دو با هم تفاوت دارند، اما در عمل، هر دو این مواد یکی هستند و می‌توان برای ضدعفونی کردن سطوح، لکه بری، سفیدکردن پارچه، تولید کاغذ و دارو از آن استفاده کرد.

آب ژاول با کیفیت از کجا تهیه کنیم؟

در مورد تفاوت آب ژاول با وایتکس صحبت کردیم و به این نکته نیز اشاره کردیم که آب ژاول با وایتکس هیچ تفاوتی ندارد. این دو نام، تنها به یک ماده اشاره می‌کنند و هیچ تفاوتی میان کاربرد و خواص آنها وجود ندارد.

موضوعی که در زمان تهیه آب ژاول یا وایتکس باید مورد توجه قرار دهید، با کیفیت بودن آن است. اگر از مواد اولیه با مرغوبیت بالا در تولید این ماده استفاده نشده باشد، ضدعفونی‌کنندگی، لکه بری، سفیدکنندگی و غیره به صورت کامل انجام نخواهد شد. در صنعت، این فقدان بیش از هر جای دیگری با ضرر و زیان همراه است. هر چند که در منازل نیز اگر از وایتکس بی کیفیت استفاده شود، وقت و هزینه خانم‌ها به هدر خواهد رفت.

پس اگر در صنعتی که در آن مشغول به کار هستید، نیاز دارید آب ژاول با کیفیت به کار ببرید و اگر می‌خواهید در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت برای گرفتن بهترین نتایج اقدام کنید، با کارشناسان بخش فروش ما در کیمیا نساجین تماس بگیرید. این تماس، یک ‌راه میانبر برای دسترسی به ماده‌ای با کیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
خدمات سنگشویی تنها به صورت عمده ارائه میشود